Sociální fobie a její léčba
Ján Praško, Michaela Holubová
Grada 2017, 256 stran, 329 Kč
ISBN: 978-80-247-5841-1

Monografie se zabývá diagnostikou, etiopatogenezí a léčbou této závažné psychické poruchy, popisem komorbidit, diferenciální diagnostiky i sociálními aspekty včetně stigmatizace a sebestigmatizace pacienta. Jako řešení se nabízí kognitivně-behaviorální terapie nebo léčba antidepresivy. Léčebná část charakterizuje nejdůležitější farmakologické a psychoterapeutické postupy včetně současných algoritmů.
Publikace je určena klinickým pracovníkům, zejména psychiatrům a klinickým psychologům, ale také pracovníkům poraden, kteří se pacientům se sociální fobií věnují diagnosticky a terapeuticky. Ocení ji také studenti těchto oborů i všichni, v jejichž blízkosti se nachází někdo s touto poruchou.

Aortální nedomykavost
Jan Vojáček, Pavel Žáček, Jan Dominik a kol.
Grada 2016, 512 stran, 799 Kč
ISBN: 978-80-247-5685-1

Aortální nedomykavost patří mezi základní srdeční chlopenní vady a je úzce spjata s výskytem dilatačního postižení vzestupné aorty. Teprve v posledních letech je tradiční chirurgická léčba náhradou chlopně obohacena o systematicky budovanou strategii záchovné rekonstrukce chlopně. Monografie autorů z Kardiochirurgické kliniky FN Hradec Králové s účastí mezinárodního kolektivu spoluautorů podává ucelený obraz této srdeční vady.
Kniha popisuje mj. anatomii, možné anomálie, patofyziologii, moderní pojetí dynamické funkce aortálního kořene, možnosti kvantifikace významnosti vady pomocí echokardiografie a srdeční katetrizace, ale i CT a MRI, uvádí všechny způsoby léčby, výklad geometrických principů a interpretaci echokardiografických nálezů a neopomíjí ani zhodnocení metod, porovnání výsledků léčebných postupů a doporučení pro sledování nemocných v ambulantní péči.

Melanom
Imunoterapie a cílená léčba

Ivana Krajsová, Jan Bauer
Maxdorf 2017, 381 stran, 795 Kč
ISBN: 978-80-7345-515-6

Tato aktuální a praktická monografie uvádí čtenáře do problematiky cílené léčby a imunoterapie melanomu, a to na pozadí srozumitelného výkladu jeho molekulární biologie a imunologie. Kromě aktuálně užívaných terapeutických postupů kniha popisuje také nejbližší perspektivy imunoterapie a cílené léčby melanomu. Kniha obsahuje přehled nejvýznamnějších genetických, biologických a imunologických charakteristik různých typů a forem melanomu, se zvláštním zřetelem na buněčné signální cesty, které jsou rozhodující pro vznik a další vývoj melanomu. Dále zde čtenář nalezne přehledný popis mechanismu účinku jednotlivých způsobů imunoterapie, cílené a biologické léčby schválených ke klinickému použití, ale i těch, které jsou ve fázi III klinického vývoje, a souhrn výsledků jednotlivých terapeutických možností v klinických studiích.